Marka Danışmanlığı

Hand of man point on growth graph, business conceptual item

Herhangi bir markanın marka yönetimini üstlenen alana marka danışmanlığı adı verilir. Marka danışmanlığı sayesinde markanın konumlandırılması, marka hakkında yapılabilecek stratejiler, marka ile ilgili kampanyalar, markanın değeri ve de marka iletişimi ile ilgili unsurları yetkin bir biçimde ele alınır.

Marka danışmanı olan kişiler sadece işletme markalarına hizmet vermekle kalmaz kişisel marka danışmanlığı altında bir markaya sahip kişilere de danışmanlık imkanı sunar. Marka danışmanlığı yapılırken, Pazar, tüketicinin analizi ve marka büyük önem taşır.

İşinde profesyonel olmuş bir marka danışmanı, aşamaların öncesini ve sonrasını ele alarak ilgili çalışmalarını gerçekleştirir. Marka danışmanları bir ajansa bağlı olmak ya da özgür çalışan olarak çeşitli imkanları sunar.

Özgür çalışma sistemiyle çalışmak isteyenler ciddi bir deneyime sahip olmalı ve profesyonel hizmet sunmalıdır. Özgür şekilde çalışan marka danışmanı, bilgi ve becerilerini kanıtlamayı başardığı için müşteri bulurken de sıkıntı çekmez.

Herhangi bir ajansa bağlı olarak çalışan marka danışmanları ise büyük bir tempoyla ve pek çok farklı türdeki müşterilerle çalışır. Her markaya göre farklı bir yol izler, ileriye dönük pazar araştırmalarına yer verilir uygun strateji planı çizilir.

Danışmanların Markalara Faydalı Olmak İçin Ne Yapmaları Gerekir?

Bir danışmanın hizmet ettiği markaya faydalı olabilmesi için etkisinden emin olduğu yöntemler kullanması gerekir ama maalesef birçok pazarlama profesyoneli, bir markayı büyütmek için hangi yöntemlerin kesin sonuç verdiğini bilmez.

Bugün tıbbın bazı alanlarında da benzer bir durumdayız. Mesela beslenme ve diyet, bilimin henüz aydınlatmadığı bir alan. Bu alanda her hekimin her uzmanın kendine göre bir görüşü, bir inancı var. Birinin önerdiğini diğeri yasaklıyor. Böyle olduğu için bazı insanlarda başarılı sonuç veren uygulamalar diğerlerinde hüsranla sonuçlanabiliyor. Bilimsel olmayan reçetelerin başarısı, şansa ve koşullara bağlıdır. Bazen olumlu sonuçlar verse de bunlar her zaman tekrar etmez; sürdürülebilir olmaz.

Pazarlama disiplini de, bilimin son yıllarda aydınlatmaya başladığı bir alan. Temelleri 1960’lara dayanan ve son yıllarda yaygınlaşan bilimsel pazarlama bize çok değerli yöntemler sunuyor.

Marka Danışmanı Kimdir?

Marka danışmanı , marka kimliği ve imajı ile ilgilenmektedir. Marka danışmanının alanında uzman ve marka ismi ile tüketici arasındaki köprü görevini gören kişidir.

Marka Danışmanlığı Neden Önemlidir?

Marka danışmanlığı , firmaların bir marka kimliği oluşturmasında ,  bilinen bir marka haline gelmesi açısından önemlidir.